Onze drie sleutelingrediënten: efficiëntie, creativiteit en ervaring

Communicatie & tools

Gedrukt of digitaal, mensen raak je met inspirerende content en handige tools. Strategische concepten brengen we tot leven met creatief design en boeiende content. Zodat uw consument er nooit genoeg van krijgt.

‘Communication leads to community’. Inspireren, motiveren en valoriseren is dan ook belangrijker dan informeren. Dat geldt voor elk klantenmagazine, duurzaamheidsverslag of online platform. Hoe dat moet? Dat weten onze communicatiestrategen, copywriters en designers. Zij vertellen uw verhaal in uitgekiende woorden en welgekozen beelden.

Consumenten maak je blij door hun leven makkelijker te maken. Dat kan met een handige app, maar evengoed met een online test. De return on investment van een tool is doorgaans veel groter dan die van een campagne. Op voorwaarde dat die tool ook echt bruikbaar is. Samen met u scannen we de customer journey van uw doelgroep op zoek naar een punt waar het beter, sneller of makkelijker kan.

Content: creation & management

Marketing: digital & social

Design: web & print

Service design

UX design

Development

Case 1

15 jaar KOOKervaring

Klantenmagazine voor Spar

Het lekkerste blad van België? Dat pikken de klanten van Spar gratis mee in hun lokale supermarkt. KOOK verwent ze met lekkere ideeën en tongstrelende fotografie. Het kernconcept van Spar, ‘goed eten’, vertalen we niet alleen naar een sterk magazineconcept maar evengoed naar de website, de Facebookpagina, de winkelvloer en de folder. En met succes: wat in KOOK staat, verkoopt beter.

Onderzoek & trends

Wist je dat gezellige etentjes bij twintigers zelfs hoger scoren dan seks? De foodhype heeft België in de onderbuik geraakt. Maar niet iedereen wil elke dag zo uitgebreid koken. Veel mensen willen vooral het gevoel dat ze zelf en vers hebben gekookt.

Strategie & concepten

Lekker snel door de week, languit in het weekend. Dus moet je de consument als retailer ideeën geven. Vertrek daarbij steeds van de basis en stel variaties voor, zowel voor de echte foodies als voor de drukke tweeverdieners.

Communicatie & tools

De drie kernsterktes van KOOK zijn eenvoud – originaliteit – variatie. Tweederde van de recepten maak je binnen het halfuur en de gerechten zien er ‘echt’ uit. Resultaat: de lezers krijgen meer zelfvertrouwen en gaan dingen uitproberen. Yes, we can!

KOOK is het speerpunt van onze communicatie. Meer dan een magazine is het de creatieve invulling van de merkbelofte van Spar Colruyt Group, over de dragers heen. Eet goed - koop slim!

Arlette Ghijsels, hoofd marketing en communicatie Spar Retail Partners Colruyt Group
Case 2

Ons hartje klopt voor Mechelen

Stadsmagazine Nieuwe Maan

Trendhuis ontwierp een nieuw strategisch concept voor het stadsblad van Mechelen. Dit op basis van een grondige diagnose en bevraging van de stakeholders. De optimistische vormgeving werd gestoeld op de nieuwe huisstijl van de stad. Geen Mechelen zonder Maneblussers, zoals de Mechelaars worden genoemd. Daarom staan ze centraal in hun stadsblad.

Onderzoek & trends

Een stad moet haar burgers en dienstverleners inspireren en motiveren om samen de visie van de citymarketing waar te maken. Voorts wil de stad zijn beleid vlot kunnen communiceren en burgers oproepen om te participeren.

Strategie & concepten

Daarbij moet iedereen zich aangesproken voelen. Daarom is de Nieuwe Maan een stadsmagazine dat altijd vertrekt vanuit de vraag ‘wat heeft de Mechelaar eraan?’. En dat is blijkbaar geslaagd.

Communicatie & tools

Uit onderzoek bleek dat het magazine ‘Nieuwe Maan’ het meest gebruikte en gewaardeerde communicatiekanaal was van de hele stad. Het slaat de brug tussen burger en beleid.

Nieuwe Maan brengt het beleid laagdrempelig tot bij de burger, en laat hen weten wat reilt en zeilt in de stad.

Lieve Jaspaert, afdelingshoofd marketing en communicatie
Case 3

Reisje-rond-de-wereld

Website & infographic voor ViaVia Reiscafés

De ViaVia Reiscafés, gelinkt aan reisorganisator Joker, doen het al jaren goed. Ondertussen zijn er al 17 cafés in 4 verschillende continenten. Stuk voor stuk zijn het ‘great places to … taste, meet and discover’. Trendhuis bouwde voor hen de nieuwe gemeenschappelijke website met boekingsmodule en ontwierp een infographic om de unieke troeven en diversiteit mooi te illustreren. www.viavia.world

Onderzoek & trends

De coöperatieve structuur van de ViaVia Reiscafés vroeg om een webconcept dat enerzijds voldoende ruimte laat aan de uitbaters om hun unieke café te presenteren, en anderzijds een intuïtieve en overzichtelijke ervaring biedt aan de gebruikers.

Strategie & concepten

De centrale navigatie hebben we opgebouwd rond een interactieve kaart, van waaruit de wereldreizigers de unieke ViaVia Reiscafés kunnen ontdekken. De kaart is gekoppeld aan een diamodule waarin elk café zich kan profileren op de drie troeven.

Communicatie & tools

Het resultaat is een responsive website in Wordpress. De gebruikersvriendelijke CMS laat voldoende speelruimte voor alle caféuitbaters. De ViaVia infographic prijkt niet alleen op de homepage maar ook in de cafés zelf als poster en placemat.

We hadden een vrij goed zicht op de onderliggende pagina’s van de 16 ViaVia reiscafés, maar de homepage van waaruit de bezoekers ze op een aangename manier moeten ontdekken kregen we maar niet in elkaar gebokst. Aan de hand van een functionele behoefteanalyse is Trendhuis daar wonderwel in geslaagd.

Stijn Elsen, director Joker Reizen

Goesting gekregen?

Frederik Beeckx, Directeur media
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
015 28 54 03

Contact

Benieuwd hoe Trendhuis uw positie kan versterken met onderzoek, strategie of communicatie? Maak een afspraak of bel ons gerust even op!

Contact