We leveren strategisch maatwerk, gebaseerd op de trends in uw sector

Strategie & concepten

U kan pas doelgericht aan de slag, als uw strategie goed zit. Op basis van ons trendonderzoek stellen we die, samen met u, op scherp.

We formuleren een glasheldere missie en visie, distilleren een onderscheidende USP, ontrafelen uw DNA en bakenen uw kernwaarden af. Daarnaast geven we concrete aanbevelingen, gestaafd met best practices in binnen- en buitenland. Op maat van uw doelstellingen en budget schrijven we een communicatiestrategie en een marketing- en salesplan uit waarmee u het verschil maakt.

Ook de merkbeleving helpen we vooruit. Het is immers de bedoeling dat uw bedrijf, op basis van ons trendadvies, de juiste keuzes kan maken en meer klanten kan bereiken. Daarnaast brengen we u graag op de hoogte van de laatste trends, wereldwijd en lokaal. U kan kiezen voor een lezing, workshop of interactief begeleidingstraject. Trendhuis helpt u graag op weg.

Trendlezingen

Merkpositionering

Duurzame HR-strategie

Communicatiestrategie

Marketing consultancy

Toekomstscenario’s

Een trendlezing opent deuren

Wil u graag uw organisatie futureproof maken, maar weet u niet goed waar beginnen of hoe u aan de slag moet gaan? Dan is een trendlecture, tutorial class of interactieve workshop een mooie start. Nathalie Bekx verzorgt steeds een trendlezing op uw maat, waarmee u daarna vlot aan de slag kan. Een greep uit haar trendlezingen en workshops …

Case 1

Haute cuisine & interior

Marketingstrategie voor Obumex

Sinds 1960 tekent Obumex voor high-end keuken- en totaalinrichtingen. Sinds 2011 rekent het daarbij op ook op Trendhuis, zowel voor klantenonderzoek, strategische workshops als marketing en communicatieadvies en -realisaties. Passie en vakmanschap staan altijd centraal bij Obumex en dus ook in onze samenwerking die vele vruchtbare ideeën en concepten heeft opgeleverd.

Onderzoek & trends

We distilleerden het DNA van Obumex niet alleen via een uitgebreide, internationale desk research en een brain research met diepte-interviews, maar ook via een stevige portie ‘mystery shopping’ in de Obumex-winkels.

Strategie & concepten

Trendhuis verfijnde samen met de zaakvoerders de USP van Obumex. Op de winkelvloer werd die vertaald naar een nieuwe sales-aanpak. De motiverende workshop trok het team mee in deze Obumexperience.

Communicatie & tools

Om de klanten van Obumex te doen dromen maakte Trendhuis een oogstrelend trendboek, op regelmatige tijdstippen aangevuld met een minimagazine. Minimalistisch of conceptueel: elk detail telt.

We stelden het DNA van Obumex niet alleen scherp met een uitgebreide, internationale desk research en een brain research met diepte-interviews, maar ook met een stevige portie ‘mystery shopping’ in de Obumex-winkels.

Case 2

Time2Grow

Burn-outs voorkomen in de zorgsector

In samenwerking met het Universitair Ziekenhuis Antwerpen richtte Trendhuis Time2Grow op. Een lopend project waarin we nieuwe tools ontwikkelen die burn-outs moeten voorkomen op de werkvloer. Door in te zetten op de versterking van ‘soft skills’ willen we stress verminderen en mensen weerbaarder maken. We beginnen in de zorgsector en breiden vandaar uit naar de rest van de arbeidssector.

Onderzoek & trends

We polsen naar de ervaringen van werknemers aan de hand van kwantitatieve enquêtes enerzijds en kwalitatieve diepte-interviews anderzijds. Onze bevindingen wisselen we vervolgens uit met Europese partners in een transnationaal luik.

Strategie & concepten

Om stress in de werkomgeving op een allround manier te bestrijden, zetten we in op preventie op twee niveaus: dat van de organisatie en dat van het individu. Op die manier willen het gevaar op burn-outs zo grondig mogelijk aanpakken.

Communicatie & tools

Soft skills op de werkvloer zijn heel belangrijk voor de weerbaarheid van werknemers. Daarom werkt Trendhuis momenteel aan een tool die werknemers helpt om die skills te versterken.

Case 3

Hoe duurzaam is uw strategie?

CSR coaching

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is nooit af. Wanneer je als onderneming rekening wil houden met de maatschappelijke effecten van de activiteiten, is inzicht in die samenleving cruciaal. En die verandert voortdurend. Op basis van ons trendonderzoek houden we de vinger aan de pols. Wanneer speelt MVO een rol in het aankoopgedrag en wanneer niet? Hoe kan je de CSR-strategie intern uitrollen om er volop de vruchten van te plukken? Samen tekenen we een toekomstscenario uit voor uw MVO-beleid.

Goesting gekregen?

Nathalie Bekx, CEO
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
015 28 54 00

Contact

Benieuwd hoe Trendhuis uw positie kan versterken met onderzoek, strategie of communicatie? Maak een afspraak of bel ons gerust even op!

Contact