Op basis van trendonderzoek stellen we uw strategie op scherp

Strategie & concepten

U kan pas doelgericht aan de slag, als uw strategie goed zit. Op basis van ons trendonderzoek stellen we die, samen met u, op scherp.

We formuleren een glasheldere missie en visie, distilleren een onderscheidende USP, ontrafelen uw DNA en bakenen uw kernwaarden af. Daarnaast geven we concrete aanbevelingen, gestaafd met best practices in binnen- en buitenland. Op maat van uw doelstellingen en budget schrijven we een communicatiestrategie en een marketing- en salesplan uit waarmee u het verschil maakt.

Ook de merkbeleving helpen we vooruit. Het is immers de bedoeling dat uw bedrijf, op basis van ons trendadvies, de juiste keuzes kan maken en meer klanten kan bereiken. Daarnaast brengen we u graag op de hoogte van de laatste trends, wereldwijd en lokaal. U kan kiezen voor een lezing, workshop of interactief begeleidingstraject. Trendhuis helpt u graag op weg.

Trendlezingen

Merkpositionering

Duurzame HR-strategie

Communicatiestrategie

Marketing consultancy

Toekomstscenario’s

Een trendlezing opent deuren

Wil u graag uw organisatie futureproof maken, maar weet u niet goed waar beginnen of hoe u aan de slag moet gaan? Dan is een trendlecture, tutorial class of interactieve workshop een mooie start. Nathalie Bekx verzorgt steeds een trendlezing op uw maat, waarmee u daarna vlot aan de slag kan. Een greep uit haar trendlezingen en workshops …

Case 1

Vlaamse Meesters

Strategisch directeurschap

Trendhuis heeft zijn sporen verdiend in de cultuursector. Zo leverde we strategisch marketingonderzoek en bijbehorend advies aan Bozar, Davidsfonds, KMDA en Provincie Vlaams-Brabant. Recent werd onze CEO Nathalie Bekx aangeduid tot strategisch directeur voor het project Vlaamse Meesters (2016-2020): een mooie opdracht om cultuurliefhebbers aan te trekken uit binnen- en buitenland.

Gedurende drie jaar komen Rubens (2018), Bruegel (2019) en van Eyck (2020) uitgebreid in beeld in Vlaanderen via allerhande tentoonstellingen en events. Met dit ambitieuze project spoort Toerisme Vlaanderen nationale en internationale bezoekers aan om de veelzijdigheid van Vlaanderen te ontdekken. Het richt zich naar de nieuwe nomaden, die net als de Meesters in hun tijd, op zoek zijn naar nieuwe werelden, nieuwe belevingen en nieuwe inzichten.

Toerisme Vlaanderen was op zoek naar strategische begeleiding voor de komende vier jaren en koos voor Trendhuis. Nathalie Bekx (CEO Trendhuis) en Bob Elsen (CEO Joker Tourism) zijn als ‘Strategisch Directeur’ aangesteld door Toerisme Vlaanderen. Samen met Julie Rutgeerts (projectleider Toerisme Vlaanderen) vormen zij de kerngroep om een juiste koers uit te zetten voor het project Vlaamse Meesters. Hou dus de horizon in de gaten voor meer nieuws.

Lees meer over het project

Case 2

Hoe duurzaam is uw strategie?

CSR coaching

Ons strategisch advies ‘MVO360’ begeleidt uw bedrijf en medewerkers op een jaar tijd naar meer duurzaamheid. Jaren geleden al richtte Trendhuis samen met partnerbedrijven de vzw Time4Society op, die de brug legt tussen de profit en non-profit sector met sociale teambuildings. We tekenden de strategie uit, met als resultaat dat Time4Society vandaag nummer 1 is in België qua duurzame MVO-beleving. Daarnaast begeleiden we bedrijven in duurzaam HR-beleid, waarbij 50+’ers nieuwe kansen grijpen. En heel recent richtten we de vzw Go2learn op voor duurzame studentenstages in binnen- en buitenland.

Goesting gekregen?

Nathalie Bekx, CEO
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
015 28 54 00

Contact

Benieuwd hoe Trendhuis uw positie kan versterken met onderzoek, strategie of communicatie? Maak een afspraak of bel ons gerust even op!

Contact