Communiceer
Vertel uw klanten en medewerkers hoe ver u staat op gebied van duurzaam ondernemen. En waar u samen met hen naartoe wil. Met uw duurzaamheidsrapport versterkt u uw geloofwaardigheid en uw relatienetwerk . Intern en extern communiceren? We geven advies, begeleiden én werken concreet uit. Tenslotte is Trendhuis expert in magazines creëren en websites bouwen.
Rapportering & Communicatie
Vertel uw klanten, medewerkers, leveranciers, buurtbewoners, …
wat u drijft en hoe u bijdraagt aan een betere wereld.
DUURZAAMHEIDSRAPPORTEN
& JAARVERSLAGEN
Vanaf 2024 moeten de meeste bedrijven rapporteren over hun duurzaamheidsbeleid en resultaten. Trendhuis, met ruim 15 jaar ervaring in duurzaam ondernemen, begeleidt u in de strategie en het stappenplan van uw duurzaamheidsrapport. Wil u de circulaire aanpak in uw onderneming in de kijker zetten?
Dan maken we graag een verrassend trendrapport voor uw stakeholders.
INTERNE & EXTERNE COMMunicatie
Als u innoveert en kiest voor meer duurzaamheid, mag u daar uiteraard trots op zijn. Belangrijk is hier een uitgekiend communicatieplan waarin u oog heeft voor al uw stakeholders. Met de juiste tone-of-voice in vlot leesbare persberichten en mailings bereikt u de juiste doelgroepen.
En omdat een externe belofte een interne opdracht is, informeren we graag uw medewerkers via verrassende kanalen.
MAGAZINES & websites
Informeer uw klanten met een attractief magazine dat hen doet uitkijken naar uw aanbod en dat smaakt naar meer. Met een aantrekkelijk overheidsblad brengt Trendhuis uw stad, gemeente, overheidsdienst en inwoners dichter bij mekaar. We betrekken graag medewerkers met een fijn personeelstijdschrift.
Trendhuis ontwerpt en ontwikkelt innovatieve websites en platforms met oog voor design en de nadruk op gebruiksvriendelijkheid.
Duurzaamheidsrapporten
& jaarverslagen
Op 10 november 2022 heeft het Europese Parlement ingestemd met een nieuwe richtlijn: Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).
Het aantal ondernemingen dat een duurzaamheidsrapportering moet opstellen wordt hiermee uitgebreid tot alle grote ondernemingen en alle ondernemingen met effecten die op een gereglementeerde markt in de EU genoteerd zijn, met uitzondering van micro-ondernemingen. Ook moederondernemingen van grote groepen worden verplicht om een duurzaamheidsrapportering op groepsniveau op te stellen.
Met de CSRD legt de Europese Commissie standaarden vast waarmee ze de structuur van de gerapporteerde duurzaamheidsinformatie bepaalt binnen alle lidstaten. Ze wil hiermee de duurzaamheidsverslaggeving meer betrouwbaar en toegankelijk maken. Daarnaast is de doelstelling dat de duurzaamheidsinformatie van ondernemingen kan vergeleken worden.
Trendhuis heeft ruim 15 jaar ervaring in duurzaamheidscommunicatie. Daardoor kunnen we u perfect begeleiden: van materialiteitsanalyse, over strategie tot duurzaamheidsrapport.
Interne & Externe Communicatie
Elke communicatiestrategie begint met een stakeholdermapping, waarbij u de informatiebehoeften in kaart brengt. Voorts is de heldere formulering van uw missie, visie en bedrijfswaarden richtinggevend voor elk verhaal.
Daarna bepalen we samen wanneer, hoe en wat u belangrijk vindt om te communiceren. Externe communicatie kan gebeuren via gekende dragers zoals websites, mailing, sociale media, print, enz….
Vergeet niet dat uw belangrijkste doelgroep bestaat uit medewerkers. Samen met u maken ze uw bedrijf. Het komt er dus op aan om hen via verrassende en herkenbare communicatie op de hoogte te houden én hen te motiveren.
Bijzonder nieuws aan te kondigen? Of een actie uitgedokterd? We verpakken uw boodschap in een duidelijke en vlot verhaal. En uiteraard kan u bij Trendhuis terecht voor een pakkend persbericht en dito persconferentie.
Magazines & Websites
Hoe bouwt u aan uw community?
Vertel uw klanten, inwoners, medewerkers, buurtbewoners, leveranciers waarmee u bezig bent en hoe u hen kan helpen.
Met een aantrekkelijk klantenmagazine dompelt u uw klanten onder in de sfeer van uw organisatie. De juiste tone-of-voice doet hen alvast uitkijken naar uw aanbod.
Een sterk overheidsblad brengt dan weer uw stad of gemeente dichter bij uw inwoners.
Met een attractief magazine voor uw medewerkers zorgt u voor verbondenheid in uw organisatie. U informeert niet enkel de collega’s. Ook familieleden lezen graag meer over de werking en realisaties van uw bedrijf.
Online uitstraling
Gebruik ook de digitale mogelijkheden om uw community op te bouwen: van website over e-mailings tot gebruik van sociale media.
Met het online platform viavia.world brengt Trendhuis alvast de reizigers van de wereldwijde reiscafé’s ViaVia dichter bij elkaar.
Welcome2Work motiveert werkgevers om mensen met een beperking aan te werven. Op het Ma-Zo-platform steken mantelzorgers elkaar een hart onder de riem. Voor een 2 Seas Mers Zeeën Interreg-project maakten we een virtueel SCIFI Cookbook of inspiratiegids. En voor de CSR-wereld creëerden we time4society.com.
Jaarlijks verzorgen we ook de online verkiezing en de website van de Sustainability Professional.
Hoe glashelder is uw communicatie?
Trendhuis maakt graag een communicatie- en marketingplan op uw maat. Samen gaan we de conversatie aan met uw klanten. Daarbij maken we gebruik van de meest efficiënte kanalen. Print of online? Samen enthousiasmeren we uw doelgroep voor uw duurzaam aanbod.