We leveren strategisch maatwerk, gebaseerd op de trends in uw sector

Strategie & concepten

U kan pas doelgericht aan de slag, als uw strategie goed zit. Op basis van ons trendonderzoek stellen we die, samen met u, op scherp.

We formuleren een glasheldere missie en visie, distilleren een onderscheidende USP, ontrafelen uw DNA en bakenen uw kernwaarden af. Daarnaast geven we concrete aanbevelingen, gestaafd met best practices in binnen- en buitenland. Op maat van uw doelstellingen en budget schrijven we een communicatiestrategie en een marketing- en salesplan uit waarmee u het verschil maakt.

Ook de merkbeleving helpen we vooruit. Het is immers de bedoeling dat uw bedrijf, op basis van ons trendadvies, de juiste keuzes kan maken en meer klanten kan bereiken. Daarnaast brengen we u graag op de hoogte van de laatste trends, wereldwijd en lokaal. U kan kiezen voor een lezing, workshop of interactief begeleidingstraject. Trendhuis helpt u graag op weg.

Trendlezingen

Merkpositionering

Duurzame HR-strategie

CSR-coaching

Marketing consultancy

Toekomstscenario’s

Een trendlezing opent deuren

Wil u graag uw organisatie futureproof maken, maar weet u niet goed waar beginnen of hoe u aan de slag moet gaan? Dan is een trendlecture, tutorial class of interactieve workshop een mooie start. Nathalie Bekx verzorgt steeds een trendlezing op uw maat, waarmee u daarna vlot aan de slag kan. Een greep uit haar trendlezingen en workshops …

Is uw KMO future proof? (KMO Connected)Trendlezing 'social ware' (Google)Cultuurtrends en de nieuwe cultuurconsument (Cultuurdienst Vlaams Brabant, e.a.)New Skills for new Jobs (In4Care)M/V op het werk: tegenwerking of samenwerking? (Delta Lloyd Life)Hoe trendproof is de soap? ‘VRTUw reis naar duurzaam ondernemen (Desco e.a.)Groene auto’s: is de consument er klaar voor? (Fiat e.a.)De nieuwe deeleconomie (Vlerick Alumni)Trends in Belgische retail: 8 jaar retailonderzoek door Trendhuis (Comeos, e.a.)De unieke rol van de Vlaamse overheid (P&O-netwerk Vlaanderen 2020) Elk talent aan het werk, werk voor elk talent (Voka-congres)Le consommateur : entre économie & éthique (FEB) 90 jaar trouw aan de kwali-tijd voor de vrouw (Electrolux) Consumer and employee expectations (Robert Walters)De Horecagebruiker in 3 dimensies (Horeca) De toekomst: ze lacht u toe, zolang u de consument maar kent (ING)Trends in toerisme (Westtoer e.a.)Meet the Alpro Soya generations (Alpro Soya)Des habitations jetables (Batibouw)Lekker Leven, de nieuwe vrouw aan het woord (Belvita) Eten we morgen nog brood? (Dossche Mills)Crisiskledingcliënteel en hoe u hierop inspeelt (C&A)Well-being via de webwinkel (Colruyt)Mince toute la vie (Omega Pharma)Concentrisch zorgconcept: bron van ontmoeting & innovatie-inspiratie (Zorgnet Vlaanderen)

Nathalie Bekx boeken? Stuur een mail naar inge.follon@trendhuis.be.

Case 1

Hoe duurzaam is uw strategie?

CSR coaching

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO of CSR) is een reis naar een meer duurzame samenleving en bedrijf. Maar hoe begin je hieraan? Hoe implementeer je zo’n strategie en blijf je winstgevend? Hoe betrek je medewerkers en klanten? Hoe draagt je bedrijf bij tot de Sustainable development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties? En hoe meet u of uw stappenplan impact heeft? Samen tekenen we graag een toekomstscenario uit voor uw MVO-beleid en begeleiden wij uw bedrijf naar een duurzame toekomst.

Case 2

Investeer in een ‘solidarity job’?

De Europese Commissie creëerde recent het European Solidarity Corps om jonge mensen (18 tot 30 jaar) de kans te geven om mee te werken aan de opbouw van een solidaire samenleving. Trendhuis is vertegenwoordiger van het European Solidarity Corps in België en helpt u een gepaste solidariteitsjob binnen uw organisatie te creëren.

Wie kan deelnemen? Als Europees bedrijf of organisatie kan u een solidariteitsjob of stage van 2 tot 12 maanden aanbieden voor een jongeren uit een ander Europees land. Wie kan deelnemen? Als Europees bedrijf of organisatie kan u een solidariteitsjob of stage van 2 tot 12 maanden aanbieden voor een jongere uit een ander Europees land.

Graag adviseren we u gratis:

  • over de doelstellingen van het solidariteitsfonds
  • over de financiële voordelen en het integratieprogramma voor deze nieuwkomers
  • bij de selectie van de juiste Europese jongere voor de job
  • met begeleiding tijdens het verblijf hier in België.

Meer weten? Mail naar info@trendhuis.be

Case 3

Haute cuisine & interior

Marketingstrategie voor Obumex

Sinds 1960 tekent Obumex voor high-end keuken- en totaalinrichtingen. Sinds 2011 rekent het daarbij op ook op Trendhuis, zowel voor klantenonderzoek, strategische workshops als marketing en communicatieadvies en -realisaties. Passie en vakmanschap staan altijd centraal bij Obumex en dus ook in onze samenwerking die vele vruchtbare ideeën en concepten heeft opgeleverd.

Onderzoek & trends

We distilleerden het DNA van Obumex niet alleen via een uitgebreide, internationale desk research en een brain research met diepte-interviews, maar ook via een stevige portie ‘mystery shopping’ in de Obumex-winkels.

Strategie & concepten

Trendhuis verfijnde samen met de zaakvoerders de USP van Obumex. Op de winkelvloer werd die vertaald naar een nieuwe sales-aanpak. De motiverende workshop trok het team mee in deze Obumexperience.

Communicatie & tools

Om de klanten van Obumex te doen dromen maakte Trendhuis een oogstrelend trendboek, op regelmatige tijdstippen aangevuld met een minimagazine. Minimalistisch of conceptueel: elk detail telt.

We stelden het DNA van Obumex niet alleen scherp met een uitgebreide, internationale desk research en een brain research met diepte-interviews, maar ook met een stevige portie ‘mystery shopping’ in de Obumex-winkels.

Case 4

Time2Grow

Burn-outs voorkomen in de zorgsector

In samenwerking met het Universitair Ziekenhuis Antwerpen richtte Trendhuis Time2Grow op. Een lopend project waarin we nieuwe tools ontwikkelen die burn-outs moeten voorkomen op de werkvloer. Door in te zetten op de versterking van ‘soft skills’ willen we stress verminderen en mensen weerbaarder maken. We beginnen in de zorgsector en breiden vandaar uit naar de rest van de arbeidssector.

Onderzoek & trends

We polsen naar de ervaringen van werknemers aan de hand van kwantitatieve enquêtes enerzijds en kwalitatieve diepte-interviews anderzijds. Onze bevindingen wisselen we vervolgens uit met Europese partners in een transnationaal luik.

Strategie & concepten

Om stress in de werkomgeving op een allround manier te bestrijden, zetten we in op preventie op twee niveaus: dat van de organisatie en dat van het individu. Op die manier willen het gevaar op burn-outs zo grondig mogelijk aanpakken.

Communicatie & tools

Soft skills op de werkvloer zijn heel belangrijk voor de weerbaarheid van werknemers. Daarom werkt Trendhuis momenteel aan een tool die werknemers helpt om die skills te versterken.

Goesting gekregen?

Nathalie Bekx, CEO
nathalie.bekx@trendhuis.be
015 28 54 00

Contact

Benieuwd hoe Trendhuis uw positie kan versterken met onderzoek, strategie of communicatie? Maak een afspraak of bel ons gerust even op!

Contact
privacy policy